Kyrkan är bokad!

Jag är medveten att vi är ute i god tid, men varför vänta då vi vet vilken datum? Vi har valt att gifta oss i Öjeby kyrka som är en av norrlands äldsta och finaste stenkyrkor. Jag tycker den är så vacker och tillsammans med den fina stenmuren och den omgivande kyrkbyn blir det klockrent för vårt bröllop.

Min mamma och pappa har gift sig i samma kyrka och vi syskon har blivit döpta där (av samma präst). Det känns som en fin tradition att fortsätta med.



Foto: Sandra Stenberg - weddingbells

Kommentarer ♥
Postat av: J

Du vet ju att jag instämmer i att det var ett mycket bra val =) Själv hade jag nog, om vi gift oss kyrkligt, pushat för Kalix kyrka från 1400-talet. Min födelseort, all släkt kommer därifrån och jag är döpt där - dvs ungefär samma story!

2011-01-18 @ 12:12:25
URL: http://villagunnismark.blogg.se/
Postat av: Sandra | Weddingbells

J:

Ja det är fint med traditioner tycker jag, speciellt då det handlar om bröllop. Har föresten bilder från erat bröllop som jag ska se till att redigera och skicka åt dig.

2011-01-19 @ 02:48:05
URL: http://weddingbells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: