Inbjudningskorten!

Nu är det cirka fyra månader kvar till vi gifter oss och i veckan fick gästerna sina inbjudningskort. Vi ville vara ute i god tid eftersom vi gifter oss en fredag mitt i semestertider och till vår glädje så har många redan hunnit med att tacka ja. Inbjudningskorten valde vi att göra själva för att få en personlig touch och det var betydligt enklare än jag trodde.

Korten kommer från Panduro och öppnas på baksidan med hjälp av fyra flikar och inuti finns all information på ett fint transparant papper som sitter fast med dubbelhäftande tejp. Det underbara med den tejpen förutom att det är smidigt att slippa limfläckar överallt är att den knappt syns när den väl är på plats. De skickades sedan iväg med cellofanpåsar som kuvert. Kommer att lägga ut fler mera detaljerade bilder framöver så ni får se. Hjärtstämpeln är köpt medan den personliga stämpeln med våra namn och datum har jag designat själv och sedan beställt som stämpel.

För att få den silvriga upphöjda ytan så valde vi att embossa trycken. Det har vi aldrig gjort förut och kan varmt rekommendera det. Det är enkelt och resultatet blir väldigt snyggt! Kommer att göra ett inlägg framöver om hur man går tillväga på bästa sätt och var man får tag i allt man behöver. Andra bilden visar hur det ser ut innan embossingen och sista bilden visar resultatet.



Foto: Sandra Stenberg - Inspireramera.se

Kommentarer ♥
Postat av: Matilda

Ni gifter er på min födelsedag :) jätte fina kort förresten. Vart beställde ni stämplar med eget tryck??

2012-03-22 @ 20:03:47
URL: http://morsantilda.blogspot.com
Postat av: Rebeccas Bröllopsguide

Hej! Vilka fina inbjudningskort du har gjort! Om du vill hitta mer inspiration och gör-det-själv-tips inför bröllopet så får du gärna kika in hos mig:

http://brollopsguiden.blogspot.se/

2012-04-09 @ 21:38:45
URL: http://brollopsguiden.blogspot.com
Postat av: Sandra | Weddingbells

Matilda:

Vilket roligt sammanträffande! Tack!

Jag designade stämpeln själv och beställde den via Laserfrossa (www.laserfrossa.se)



Rebecca:

Tack för tipset!

2012-04-23 @ 20:54:11
URL: http://weddingbells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: