Planeringen fortsätter...

Nu har det varit tyst ett tag här på bloggen, men det planeras för fullt ändå. Senast vi var upp till Piteå så kollade vi på ringen igen. Det har blivit en liten förändring i planerna då vi båda tyckte den tjockare ringen i samma serie var finare. Det innebär att diamanterna blir något färre men också större i jämförelse med den andra ringen.

Nästa stora beslut blir att bestämma vilket färgtema bröllopet kommer att ha. Det är inget man måste ha givetvis, men jag tycker det ska blir roligt att ha en gemensam nämnare när det kommer till dukningen och detaljerna. Huvudfärgerna vitt och silver är redan bestämt men en färg till behövs för att piffa till det hela. Den färgen kommer sedan att synas i två nyanser istället för att välja två olika färger. Just nu har jag helt snöat in mig på ljunglila + en mörkare lila nyans, men har inte bestämt mig helt och hållet. Har du något bra förslag så skriv gärna och tipsa.



Foto: Italianlakeswedding.com

Kommentarer ♥
Postat av: Janina - Form, design och inredningsbloggen

Jag gillar rosa :) Snyggt tillsammans med vitt och silver också.

2011-03-23 @ 21:25:35
URL: http://janinat.blogg.se/
Postat av: Sandra | Weddingbells

Janina:

Ja det är riktigt snyggt.

2011-03-24 @ 00:11:49
URL: http://weddingbells.blogg.se/
Postat av: Sandra

Läste nånstans att gult betyder falskhet, kanske bara har med rosor att göra men jag skippar helst den färgen iaf=S

Ocg rött betyder att man gjort nåe med en av dem som gifter sig, undrar lite vart jag läst detta egentligen...



Har oxå tänkt på att ha ett bröllop med vitt och silver och sedan en färg till. Då babe inte bryr sig så mycket mer än att han får veta vad han skall göra har jag nästan fria händer så tänkte rosa ungefär.

Inte för mycket utan mest vitt, men lite rosanyansade blommor och tyger.

Ville gifta mig i en ruin här på gotland så blir lite som Ross och Emelys bröllop i vänner=)

2011-03-24 @ 08:15:50
URL: http://snowihte.blogg.se/
Postat av: Kikan

Åh vad kul att planera! Jag skulle vilja gifta mig igen (med samma man då så klart, haha) för det finns ju massor av färgteman som är fina. Rosa, silver och vitt hade ju vi och det var kanon. Men rosa och grönt är också fint. Eller vitt, silver och lila.



Kram Kikan

2011-03-25 @ 17:44:59
URL: http://hemmahoskikan.blogg.se/
Postat av: Sandra | Weddingbells

Tack för alla fina kommentarer! ♥

-------------------------------------------------------------------------



Sandra:

Gult hade jag ingen koll på, rött har jag hört ska betyda att man har haft sex med den blivande maken. Roligt vad färger kan ha för symbolisk mening i olika fall. Åh så vackert det lät med bröllop vid en ruin. Haha ja Tommy bryr sig inte heller speciellt mycket och låter mig få fria tyglar. Alla stora beslut tar vi däremot tillsammans.

2011-03-25 @ 23:22:02
URL: http://weddingbells.blogg.se/
Postat av: Sandra | Weddingbells

Kikan:

Jaa det är så roligt att planera, tack och lov för det är mycket som ska bestämmas och fixas. Först var jag inne på att ha gröna detaljer, men det kändes lite tråkigt så nu är jag inne på lila som är en färg vi båda gillar. Ingenting är däremot bestämt än så jag håller ögonen öppna för andra kombinationer. Håller med att rosa detaljer är riktigt fint.

2011-03-25 @ 23:26:27
URL: http://weddingbells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: