Tävla och vinn espressomaskin!


Lagom till den stundande bröllopsmånaden juni har du nu chansen att vinna en NESCAFÉ Dolce Gusto i en klassisk vit färg. Perfekt att ge bort som gåva till brudparet, eller varför inte till dig själv.

Nu utökar kaffekonceptet NESCAFÉ Dolce Gusto sitt smakerbjudande. I ett samarbete med mörkrostexperten ZOÉGAS släpps storfavoriten Mollbergs Blandning och den smakrika uppstickaren Intenzo som kapslar. Lanseringen innebär att NESCAFÉ Dolce Gusto får det bredaste sortimentet av svart kaffe på kapselmarknaden.

Det enda du behöver göra är att svara på en kort fråga, samt berätta sitt bästa bröllopsminne i kommentarsfältet.
Fråga: Vad heter ZOÉGAS grundare?

Kom ihåg att skriva ner din mailadress så vi kan kontakta dig om du vunnit.

Tävlingen avslutas onsdag den 15:e juni kl 23.59

Ett bidrag per person!
Vinnaren utses av ZOÉGAS och kan inte överklagas.

Kommentarer ♥
Postat av: Christine

Hej!

Zoegas grundare heter Carlos Zoega. Mitt basta brollopsminne ar nar mina foraldrar gifte sig. En sommarmorgon blev jag och min bror tillsagda att ta pa oss de finaste kladerna vi hade for att darefter satta oss i familjens bil och bege oss av till nagot vi absolut inte hade kunnat dromma om. Efter nagra timmar hade var mamma och pappa gift sig, och vi var ivag pa var forsta utlandssemester nagonsin! Helt underbart, fran att ha gatt och trott att vi skulle spendera denna helg hemma vid sjon, befann vi oss nu i harliga Paris for en mycket minnesvard weekend! Hur underbart som helst! <3 KRAM

2011-06-01 @ 03:53:25
Postat av: Isabelle

Hej!



Zoégas grundare heter Carlos Zoega.

Mitt bäst bröllopsminne är när min kusin och hans tjej gifte sig på en underbar herrgård. Vi öppnar dörrarna och där sitter en nära vän till släkten och börjar spela "utan dina andetag" med Kent. Alla i vår släkt älskar Kent så inte ett enda öga var torrt efter det! Det är något jag aldrig kommer glömma:)



Kramar

2011-06-01 @ 08:05:34
URL: http://isabellesdrommar.blogg.se/
Postat av: Karoleen

Zoegas grundare heter Carlos Zoega

Mitt bästa bröllopsminne är från mitt eget bröllop. Min mamma och pappa hade verkligen gett oss ett helt fantastiskt bröllop i Kairo, Egypten och vi var så nöjda. Men allting kändes så himla annorlunda och ovant för oss (mig och min make) eftersom vi inte alls vet hur egyptiska bröllop går till. Därför kändes bröllopet kanske lite stelt och oroligt för vår del. Men mitt i bröllopet så ställer sig min kusin Anna upp (som förövrigt jag inte hade en anning skulle flyga ner hela vägen från Sverige, vilken överaskning) och sjunger den vackraste kärleksballaden för min och man. All oro, stress och jobbiga känslor släpper och jag gråter en skvätt... Jag kan inte tacka henne för det hon gjorde för mig den dagen... Hon gjorde så att jag kunde njuta av min dag utan att känna mig stressad och rädd =)

2011-06-01 @ 10:01:21
URL: http://karoleen.se
Postat av: Linnea

Hej!



Mitt bästa bröllopsminne är ifrån mitt eget bröllop ( så klart ). Vi gifte oss utanför en herrgård precis vid vattnet. Vi ville från dag ett ha ett personligt bröllop där inget skulle kännas stelt eller besvärat så vi jobbade därför mycket på bordsplaceringen för att försöka få ihop en bra mix av kompisar och familj utan att dela upp det i "ungdomsbord" och "pensionärsbord". Detta hade vi inte behövt lägga så mycket tid på då vädergudarna kom till undsättning, 10 minuter innan vigseln skulle börja så öppnade sig himlen. Det fanns inga tecken på detta i väderprognoserna så vi var helt oförberedda. Men det löste sig genom lånade paraplyer ifrån herrgården, dock fanns det ett begränsat antal så där stod farfar och trängdes med bästa tjejkompisarna samtidigt som svärmormor fick dela med makens arbetskollega. Efter detta var "isen bruten" och alla pratade, skojade och dansade med alla under resten av kvällen. Vi fick precis det bröllopet vi ville ha!



Och Zoegas grundare heter Carlos Zoegas.



Ha det bra, Kram!

2011-06-01 @ 10:19:50
URL: http://neachpeach.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag glömde skriva i min emailadress i förra kommentaren så skrev med den nu istället! Tack för mig :)

2011-06-01 @ 10:21:49
URL: http://neachpeach.blogg.se/
Postat av: Peter

Grundaren heter: Carlos Zoéga



Mitt bästa eller kanske ska säga lite små roliga bröllopsminne är från mitt och min frus bröllop. Vi skulle ta kort i ett litet lusthus men när vi kom dit så hade det varit vandaler där kvällen/natten, dagen innan. De hade lyft upp det och lagt eller slängt in stolar under det lilla lusthuset.



Vi lyfte upp det (var ju rätt litet som sagt, så 3 normalstora grabbar, klarade att lyfta upp lite på en av sidorna), och tog bort det de lagt under det och städade upp lite runt om.



Sen tog vi kort och det blev jättebra!

När vi var på väg därifrån blev vi stoppade av en tjej som kollade frågande på oss och frågade nåt (typ, var det ni som gjorde det där?).



Vi försökte ursäkta oss och sa att vi bara ville återställa eftersom någon varit där och förstört dagen innan. Hon sa att hon visste det, då hon sett vad vi gjort och eftersom de använde både lusthuset och stolar/bord runt omkring, så ville hon bjuda oss på kaffe och tilltugg i sitt kafé som låg precis bredvid.



2011-06-01 @ 10:51:36
URL: http://peternordin.blogg.se/
Postat av: isa

Grundaren heter: Carlos Zoéga

Bröllops minne kan jag inte bjuda er på då jag aldrig har varit på ett bröllop (trotts mina 27år). Näsat sommar ska jag få gå på mitt första bröllop då min lilla syster ska gifta sig. Det kommer att bli magiskt fint och jag är så förväntansfull över att få lämna över min lilla syster vid altaret. Jag blir rörd bara jag tänker på det!!

2011-06-01 @ 11:08:58
URL: http://rustaupp.blogg.se/
Postat av: EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA

Carlos Zoega är svaret på frågan.



Mitt finaste bröllopsminne (har bara varit på 3 bröllop) var när min kusin gifte sig för några år sedan. De hade en bekant som sjöng för dem och när hon sjöng "För kärlekens skull" av Ted Gärdestad så var inte ett öga torrt. Det är en så vacker låt och bröllopet vår så fint och festen var också kanon.

2011-06-01 @ 11:44:42
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Postat av: EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA

Nu blev jag osäker på om jag lade till länkningen jag gjorde? Jaja, här kommer den ifall jag missade



http://molnboanna.blogg.se/2011/june/dolce-gusto-circolo-156.html

2011-06-01 @ 11:45:34
URL: http://www.annakarlsson.se/blogg/
Postat av: Ingrid

Åh jag är gärna med och tävlar!



Zoegas grundare heter Carlos Zoega



Mitt bästa bröllopsminne är faktiskt en bröllopsmottagning som jag jobbade på som serveringspersonal för 6 år sen! Mottagningen hölls i en liten, trång men vacker lokal och det var verkligen svårt att ta sig fram med flaskor och fat bland gästerna. Men alla i personalen log helhjärtat, för det rådde sån enorm kärlek och glädje i luften! Det klirrades i glasen, det klappades händer och det stampades i golvet och brudparet fick pussas hela tiden! Det bästa var så fort en av dem lämnade rummet, då rusade det andra könet fram till honnörsbordet för att kyssa den som var kvar. Jag skulle kunna skriva hur mycket och länge som helst om denna underbara mottagning, men det går ju inte. Den är helt klart det bästa bröllopsminnet jag har!

2011-06-01 @ 11:58:15
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: Linda

Grundaren heter Carlos Zoéga.



Mitt bästa bröllopsminne är från ett bröllop där både bruden och brudgummen var döva/hörselskadade, så hela bröllopet var på teckenspråk. Där fanns en tolk som tolkade för oss som inte kunde teckenspråk, och det hela var så vacker och speciellt :)

2011-06-01 @ 11:59:19
URL: http://towinornot.blogg.se/
Postat av: Beatrize Johansson

Grundaren heter Carlos Zoega!



Jag var på mitt första bröllop som barn. Kanske var runt 10-12 år?! Det var min mammas kusin som skulle gifta sig. Alla var sååå otroligt vackra och finklädda. Ja ni vet hur man upplevde det som barn! Nästan prinsess-likt på något vis...!

Jag minns inget av själva bröllops-akten men däremot mer från festen! Det var fint väder! Vi satt vi sommardekorerade långbord! Tror det var någon form av sommarbuffé eller möjligen smörgåstårta. Ja smörgåstårta var ju "finmat" förr i tiden ;) He he. Sen hade de ett dryckbord med obegrändade möjligheter och tillgångar. Jag vet inte hur många hallonsoda jag drack den dagen?!? På bordet stod även en härlig sommarbål! Vi satt lite familjevis vid långbordet och bredvid mig satt min älskade mormor! Det var varmt denna dag och solen stekte! Min mormor gick och fyllde på sitt glas ofta och till slut sa hon lite sluddrigt och ofokuserat:

-Nä nu är det någon annans tur att hämta lite saftbål till mig, benen bär mig inte.... Alla brast ut i skratt!!! Min mormor var nämligen helnykterist och sommarbålen var definitivt ingen saftbål.... Mormors första "fylla" var därmed ett faktum.

Vila i frid älskade mormor Sonja!!!

2011-06-01 @ 12:17:15
Postat av: Saga

Zoegas grundare heter Carlos Zoega

Min bästa bröllopsminne var när min farbror gifte sig i somras, vi var på vår stuga i skärgården när bröllopet ägde rum. Det var inget klassiskt utan mer som en fest, det bröllopet glömmer jag aldrig.

2011-06-01 @ 13:41:51
Postat av: Bettan

Zoegas grundare heter Carlos Zoegas



Mitt bästa bröllopsminne är naturligtvis från vårt eget bröllop, en underbart vacker midsommarafton som började med en minnesvärd och stämningsfull vigsel i vår gamla kyrka och en helt makalös bröllopsfest i en gammal norrbottensgård. Festen pågick fram till småtimmarna och midnattsolen sken över hela bröllopsföljet när vi så småningom begav oss var och en hem till sitt.

En dag som jag aldrig glömmer.

2011-06-01 @ 14:47:26
Postat av: Lina Åstöm

Svaret på frågan: Carlos Zoéga



Bästa minnet är:

En barndomskompis till mig gifte sig, festen var i hennes mammas sommarstugeträdgård, strålande sol helt fantastiskt. Alla pratade om att vi skulle avsluta kvällen/natten med ett dopp. Kvällen gick, natten kom men inget bad blev det, det glömdes bort, tills dess att vi kom åter till stan. Då kom en kompis på att hon bor minsann nära vatten, där kan vi bada. Sagt och gjort, ingen hade badkläder men alla hade underkläder, hopp i plurret bara....men det roliga var att vattnet vi badade i var hamnbassängen i centrala Örnsköldsvik...har man sagt att man ska bada så är det bara att ta det vatten som finns tillgängligt..Vi avslutade ju bröllopet med ett bad iaf haha!!

2011-06-01 @ 17:58:43
Postat av: Annica

svar: Carlos Zoega



Jag har inte varit på bröllop än! men det kommer väl snart hoppas jag med min pojkvän, väntar bara på att han ska fria till mig. :) Eftersom jag är envis så vägrar jag fria till honom för jag tycker det är en kille som ska göra det. ;)

2011-06-01 @ 18:54:28
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/
Postat av: monica niemi

svar: carlos zoega



mitt bästa bröllopminne är från förra sommaren, hade kunnat bli mitt värsta minne. Jag hade äran att göra bröllopstårtan till våra vänners bröllop och det vart en tårta med 5 våningar och när vi lyfter ut tårtan ur kylen så vickar den till och den översta tårtan faller ner på den andra, ställningen hade gett upp efter några bröllop så jag lyckades rädda tårtan och körde med kökspersonalen som såg livrädda ut. Lyckades rädda tårtan lite och satte upp den översta igen och rullade långsamt ut tårtan och den skadade sidan fick vara vänd mot väggen så gästerna såg inget av olyckan i köket minuterna innan. Jag stod och höll i tårtan och ställningen tills alla fått en bit tårta. Men förstå paniken i köket när vi ser hur tårtan rasar och den ska serveras om några minuter...Deras bröllop kommer jag nog alltid minnas nu

2011-06-01 @ 19:00:36
Postat av: Camilla

Svar: Carlos Zoega

mitt bästa bröllopsminne har inte kommit än. ;-)

vi gifter oss den 11/11-11

DET kommer att bli det bästa bröllopsminnet någonsin...

2011-06-01 @ 20:19:28
URL: http://www.hemofamilj.blogspot.com
Postat av: nettan

Svar: Carlos Zoega.



Mitt vackraste bröllopsminne är när min gamla klasskamrat och vår före detta lärare gifte sig. Tänk om man hade anat det några år tidigare för det tog ett antal år emellan det att vi studerade och de träffades igen.



De två är så gjutna för varandra och jag var alltid så fascinerad av hur han var som lärare. De var bägge inte unga och de blev vigda av en präst på några bergsklippor alldeles intill vattnet.

2011-06-01 @ 20:38:47
Postat av: Lisa Birgersson

Svar: Carlos Zoega.



Jag har av någon anledning varit på bröllop mer eller mindre oavbrutet sedan 16 års ålder. 63 stycken sammanlagt. Några somrar har jag haft 8 bröllop inbokade. Mycket skoj, mycket fest och mycket dyrt! Så jag har egentligen hur många bröllopsminnen som helst att plocka fram. En del är riktigt bra och andra är.... på andra sätt. Ett speciellt minne är från ett bröllop där brudens far, i sitt tal till brudparet, berättar att han hittat brudens dagbok. Han väljer sedan att läsa valda delar högt för hela bröllopsföljet, som en del av talet...



2011-06-01 @ 21:39:00
Postat av: Hanna

Jag är gärna med och tävlar :)Vore roligt att ge maken denna Dolce Gusto i samband med vår 5-åriga bröllopsdag snart.



Svar:

Carlos Zoega



Mitt bästa bröllopsminne är så klart vårt eget bröllop. Vi valde ett enkelt bröllop! Vännerna inbjudna på inflyttningsfest i vår nya villa. En vecka innan meddelade vi att vi skulle gifta oss samma dag som festen. ALLA kom på ceremonin i en blommande och solig stadspark! Underbar dag, som vi fick dela med familj och vänner. Snart är det dags att göra om festen, tänkte vi. 5 årsdag snart!



Må gott!

2011-06-01 @ 22:11:58
URL: http://hanna.fornhem.se
Postat av: Spacegirl

Svar: Carlos Zoega



Mitt bästa eller kanske knasigaste bröllopsminne är när min kusin gifte sig och på ett visst ställe i en sång skulle alla gäster blåsa upp en ballong och sen sticka hål på den. Jag som är rädd för ballonger gick ut så fort jag bara kunde, lika glad är jag för det för smällarna hördes ända ut :-)

2011-06-01 @ 22:13:44
URL: http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg
Postat av: Simone Hanna

Grundaren heter Carlos Zoega.

Mitt bröllopsminne som jag kommer ihåg och som alltid kommer sitta är när min finaste kusin gifte sig.

Det var så romantiskt,de var runt 800gäster i en stor lokal,massa rosor överallt och levande ljus på borden.

Då brudparen kom in hade man ställt sig på 2 rader och höjt en röd ros som de gick under,och sedan kom de till dansgolvet som var strött med rosor runt om i ett hjärtformat och där dansade de första dansen.

Efter de så fick bruden sätta sig på en stol de lagt ut i mitten och sedan gick brudgummen upp på scen och tog en mikrofon och började sjunga en egen komponerad sång till hans fru.Alla grät då det var så vackert,och han gick fram till bruden till slut och ställde sig på ett knä och gav henne en kyss.

För mig är det romantik på högsta nivå,och önskade mitt skulle bli så.Det vart det inte,gifte oss på fredag 13/6 som föll på en fredag,och de hade jag ingen aning om,vi gifte oss utomlands.tragiskt dog 3st av våra släktingar,men ändå hade vi bröllopet.

ett fel efter de andra blev det,och det vart några sura miner,men till sist insåg jag att jag är den lyckligaste i världen,för nu har jag fått min prins.

Att gifta sig behöver inte vara dans på rosor,bara du har din prins vid din sida.

Jag skulle bli så glad om jag skulle vinna,för då skulle jag ge detta till min man för vår 3års bröllopsdag börjar närma sig och han älskar kaffe.

2011-06-01 @ 22:29:06
URL: http://smulansbakblogg.blogspot.com
Postat av: joHannah

Mitt bästa bröllopsminne var när min bästa vän skulle gifta sig hemma i sin trädgård. Jag var en av tre som visste att det var ett bröllop vi var på(dels för att jag är hennes frisör och gjorde håret samt hjälpte henne att hitta en klänning) Ingen annan hade fattat vilket gjorde det väldigt speciellt när hon och hennes (numera)make kom gående med vigselförrättaren runt husknuten och klev upp på den lövade uteplatsen. Alla bara gapade och sedan var inte ett öga torrt såklart! Gästerna trodde att det skulle bli födelsedagskalas så de flesta av deras nära vänner och familj var närvarande. På gräsmattan gick en trubadur omkring och sjöng och deras barn stod och röck dem i händerna, de ville ju leka=) Det var precis som de ville ha det, litet, enkelt och kärleksfullt.



Svaret på frågan: Zoegas grundare heter Carlos Zoega

2011-06-01 @ 22:50:33
Postat av: Sandra - mamma till Molly

Hejsan, jag är gärna med och tävlar.



Mitt bästa bröllopsminne var när ja var 12 år (är 24 nu) och fick gå på min mosters bröllop som även var ett dop för min kusin. Ingen visste något att de skulle gifta sig förutom jag eftersom jag fick frågan om att vara fadder åt min kusin. Minuterna innan det var dags att gå in på altargången bultade mitt hjärta otrolig. Jag var så nervös att jag skulle tappa min kusin samtidigt som jag var nervös hur alla skulle reagera när de såg att min moster skulle gifta sig. Allt gick hur bra som helst och jag kan än idag se allas miner i huvudet, hur förvånade och glada det blev. Nu har jag själv en dotter och planer finns att göra ett liknade bröllop i framtiden, att vara hemliga om det tills det är dags!



Svaret på frågan är: Carlos Zoéga var grundaren!



/Sandra

2011-06-02 @ 01:14:31
URL: http://surrovich.blogg.se/
Postat av: Anna L

2011-06-02 @ 09:30:35
URL: http://a
Postat av: Anna L

Jag är med och svaret är: Carlos Zoéga



Mitt bästa minne är såklart mitt eget bröllop. Allt var ju bara så bäst och naturligtvis hände det en lite dråplig sak oxå. Allt för att liva upp det hela:)

När vi legat på knä vid altaret och skulle ställa oss upp igen så kände jag att jag bara kom upp halvvägs - min älskade make STOD PÅ MIN KLÄNNING!!! De i kyrkan fick sig iallafall ett lite skratt....

2011-06-02 @ 09:32:34
Postat av: Jenny

1. Carlos Zoéga

2. Jag har faktiskt aldrig någonsin varit på ett bröllop så har inget bästa bröllopsminne tyvärr.

2011-06-02 @ 09:35:00
Postat av: Anna

Grundaren heter Carlos Zoégas. I Augusti skall jag på bröllop för första gången i mitt liv. Eftersom att det är mitt första bröllop väntar jag något enormt till den stora dagen. Det kommer att bli en fantastisk dag! :)

2011-06-02 @ 15:57:57
Postat av: Sandra

1. Carlos Zoéga

2. Mitt bästa bröllopsminne är när jag var kanske 13 år och var på en av mina kusiners bröllop. Det var så fruktansvärt roligt program där och hela stämningen var underbar då de som gifte sig är väldigt humoristiska av sig och inte är rädda för att skämmas.

2011-06-02 @ 22:49:21
Postat av: Sandra

Klart man ska vara med och tävla!



1. Carlos Zoega



2. Mitt bästa bröllopsminne är när ett par vänner som vi faktiskt träffat genom ett spel, world of warcraft, gifte sig. Det var otroligt fint och festen var underbart rolig. Jag höll tal för första gången i mitt liv och var skitnervös, jag drack väl lite för mycket innan men det blev succe ändå. Festen höll på långt in på morgonen och vi hade verkligen roligt!

2011-06-03 @ 11:13:09
URL: http://letmein.bloggsida.se
Postat av: chanette & tobbe

1. svar: carlos zoega



2. Ja ni.. jag har faktiskt inte varit på mer än min mammas första bröllop. jag var så liten då så jag minns inte.. men jag ska gifta mig med min prins i år och det kommer garanterat bli det bästa bröllops minnet för alltid.



vill vinna denna som bröllops present till oss själva.



3. http://varstoradag.blogg.se/2011/june/vinn-hos-weedingbells-15-juni.html

2011-06-03 @ 20:56:27
URL: http://varstoradag.blogg.se/
Postat av: Kicki

Jag är gärna med och tävlar! Svaret är Carlos Zoega



Mitt bästa minne är ifrån mitt bröllop

som blev en dag på topp

vi gifte oss på fantastiska Hållö

åkte sen kanalbåt genom underbar miljö

vädret var kanon

det kändes som vi stod på en tron

överallt längs färden, vinkningar och hurrarop

där vi gled fram i några knop

vi kände oss som om vi kung och drottning var

och vi lever på känslan som vi inuti oss har kvar

2011-06-03 @ 22:25:13
Postat av: Roger

Carlos Zoega



Mitt bästa bröllopsminne är när jag blev bjuden på ett bröllop till en person som jag verkligen ser upp till och beundrar. Ett bröllop är något stort och att bli inbjuden till denna högtid och få dela glädjen är en stor ära.

2011-06-04 @ 08:01:31
Postat av: Malin

Svar: Carlos Zoega.



Jag har bara varit på ett bröllop i mitt liv, men det var så underbart och vackert. Ute i trosa skärgård en varm sommar dag. Bruden var klädd i vit linne klänning och mannen i vita linne byxor. Fiskmåsarna slöng under hlea cermonin och allt var som en dröm.



2011-06-04 @ 08:12:24
Postat av: Monica

Carlos Zoega.

Jag åkte i samma bil som brudparet på deras 15 mil långa färd till kyrkan.Jag har varit på många bröllop, men minnet från detta förbleknar aldrig.



Vi hamnade mitt i en militärkolonn på vägen. Det ser man aldrig idag och många vet nog ej, vad det är eller innebär.Den får ej BRYTAS! Vi fick hålla och vänta i tre kvart. Vi var redan sena!Efter nån mil fick vi bensinstopp.En snäll bilist körde och köpte bensin åt oss och kom och fyllde på.Under tiden vi väntade blev vi döhungriga och begav oss till en närliggande korvkiosk och köpte korv och mos.Vi hade haft mycket bröllopsbestyr och inte hunnit äta innan. Flera timmar försenade kom vi till kyrkan, där prästen gått hem, men fick kallas på igen.

Det blev ett underbart bondbröllop, där traktens ungkarlar bjöd in sig själv till festen och höjde stämningen till max.Framför den lövade äreporten ropades: Brudparet ut! Brudparet ut!Gång på gång.

2011-06-04 @ 17:39:19
Postat av: Madeleine

Carlos Zoega



Jag har endast varit på ett bröllop, ett sagolikt ett. Brudparet är fullständigt förälskade i Sälen och därför föll det sig naturligt att vigseln ägde rum i Sälens fjällkyrka. Det var mycket som var vackert. Snön som gnistrade i solen, bruden i sin kritvita klänning, brudgummen i sin stiliga kostym och limegröna slips, vigselakten och kantorns sång. Men inget var så vackert som brudparets blickar och små förstulna leenden till varandra. Den kärleken, just där och just då, är obeskrivlig och jag är evigt tacksam att jag fick ta del av den.

2011-06-04 @ 17:56:39
URL: http://ejmo.blogspot.com
Postat av: Veronica Hellström

Grundaren heter: Carlos Zoéga

Mitt bästa bröllopsminne är från mitt eget bröllop. Att vakna upp denna underbara morgon och veta att jag skulle gifta mig med mannen i mitt liv kändes helt overkligt. Jag tror aldrig jag har känt mig så vacker som jag gjorde i bröllopsklänningen. Skulle verkligen vilja uppleva det igen!!!! (Med samma man förståss!!!) = )

2011-06-04 @ 23:21:39
Postat av: Gerda-Maria Larsson

Carlos Zoéga hette grundaren!

Mitt bästa bröllopsminne är från min kusins bröllop; Melodifestivalen hade precis fått en ny logga och det var lite poppis så där.. Eftersom min kusin är en liten sångfågel var det Melodifestivaltema på bröllopet och man fick pass runt halsen när man kom in på festen och i de skivfodral som låg på borden till alla innehöll en liten beskrivning av alla människorna vilket visade sådan omtänksamhet och man kände sig verkligen välkommen!

2011-06-06 @ 20:39:04
URL: http://caught-in-a-life.blogspot.com/
Postat av: J o H a N N a - design tävling på bloggen

svaret är: Carlos Zoega



jag har bara vart på ett bröllop och det var mina föräldrars. då var jag bara 5 år gammal, så det ända jag kommer ihåg är att jag fick va uppe hur länge jag ville :) den första gången jag försökte sova så var de ris i hela sängen och den andra gången var det knäckebröd haha.. men om två veckor ska jag på bröllop igen, så då kanske jag får mera minnen :D

2011-06-07 @ 00:27:29
URL: http://johannaspratstund.blogg.se/
Postat av: care69

Jag är gärna med!

Svar: Carlos Zoéga



Jag har svårt att välja ut ett speciellt minne eftersom jag är typen som tycker att alla bröllop är vackra och alltid sitter och hulkar. pinsamt

Men det allra första bröllop jag var på var min systers så jag får väl välja det för det var ju extra speciellt så klart.



Har länkat.

http://care69.blogspot.com/2011/06/15-juni-vinn-espressomaskin.html

2011-06-07 @ 08:47:10
URL: http://care69.blogspot.com
Postat av: Agnes

Zoégas grundare heter naturligtvis Carlos Zoéga. Jag har inte hunnit med så värst många bröllop men ett utav dem minns jag mycket väl. Då var jag inte många år men jag minns det fortfarande som igår. Det var min mosters bröllop som hölls i en urvacker kyrka i Dalarna. Bröllopsklänningen glömmer jag aldrig! Och vi barn var så härligt bortskämda, med god mat, sötsaker och underhållning för hela kvällen. Något speciellt var det ju eftersom det finns så starkt i minnet sen minst 10 år tillbaka.

2011-06-08 @ 14:47:03
URL: http://koloreramera.blogspot.se
Postat av: Sofie - Mamma till William

Han heter Carlos Zoéga :)



Jag har faktiskt inga bröllopsminnen :(

Men jag ska på mitt första bröllop i Augusti och SOM jag längtar tills dess ! Att få se två vänner på deras alldeles speciella dag sådär (förhoppningsvis) förväntansfulla & lyckliga, det kan ju inte sluta annat än magiskt ?! :)



Håller tummarna nu ! :D

2011-06-08 @ 22:06:24
URL: http://soofieeklund.blogg.se/
Postat av: whynja

Carlos Zoéga.



Mitt bästa bröllopsminne är en av minna vänners bröllop i Australien. Ceremonin ägde rum på stranden till en privat ö och vi var fyra tärnor klädda i bronsfärgade klänningar, vilket var ursnyggt till solbrännan. Bruden var vackrare än någonsin, brudgummen var ursnygg och inte ett öga var torrt under ceremonin. Och under fotograferingen efteråt lyckades vi tajma in solnedgången, vilket gav de mest fantastiska bilder!

2011-06-09 @ 09:20:50
Postat av: E-B

Carlos Zoega.

Bästa, eller mest minnesvärda iaf, var då jag stolt vann tipspromenaden, dvs visade att jag kände brudparet bäst! Priset? Dekorera brudparets bil. I ösregn...

2011-06-09 @ 21:56:28
Postat av: Martina

Zoégas grundare heter Carlos Zoega.



Mitt finaste bröllopsminne är från mina föräldrars bröllop. Jag var bara fyra år och vägrade ha på mig något annat än min fina röda sammetskjol och till det en vit spetsblus och inget annat än mina fina klackskor! Jag minns att jag kände mig så fin och stolt när jag gick in i kyrkan!

2011-06-10 @ 11:53:13
Postat av: Erika-foto-smycken-illustrationer

Carlos Zoega

Jag minns på min kompis bröllop när bruden gick iväg och jag, och alla andra, skulle fram och puss brudgummen, När jag reser mig upp går klänningens axelband sönder så jag får hålla upp klänningen samtidigt som jag går fram och pussar brudgummen.

2011-06-12 @ 20:36:43
URL: http://www.erika.belso.se
Postat av: J.

Superbra tävling, har tipsat om den i min tävlingsblogg. Är dock inte med och tävlar :)

Postat av: Maria

Svar: Carlos Zoéga

Mitt bästa bröllopsminne är naturligtvis från mitt eget bröllop, fast det börjar vara så länge sedan att man kan tycka att minnena borde blekna. Fast sådana minnen sitter kvar... Jag har många andra bröllopsminnen också - ett är min kompis, som hade ett STORT bröllop med över 200 gäster, och där hennes nyblivne make har gjort ALL mat på det enorma buffébordet, till och med kärnat smöret! Det är ju nästan så man kan fundera över sitt eget val av make.

/Maria

2011-06-12 @ 23:22:21
Postat av: Hanna

Hej Hej!!!



Min allra första bloggtävling :) Mitt Bästa bröllopsminne måste vara mitt eget. Jag och min min man gifte oss i en vacker fjällkyrka för 3 år sedan. Det snöade utanför, vi var bara dom närmaste när vi sa ja till varandra. Efter vigseln åt vi nygräddade våfflor och drack varm choklad. Så mysigt :)/Hanna

2011-06-13 @ 08:28:15
Postat av: Hanna

Hej igen!



glömde svara på frågan ;) Carlos Zoéga såklart!



/Hanna

2011-06-13 @ 08:35:22
Postat av: BellaOlars

Hejhej! Jag har själv inte gift mig, men jag tyckte det var kul när min moster gjorde det. Hon och hennes (ja, inte dåvarande) man skulle ha inflyttningsfest, så det var det vi trodde att alla åkte på, då det var det enda dom skrivit i inbjudan. Men så snart vi kommit till deras nya hus så blev alla upplockade med buss, och skjutsade till kyrkan! En sån överraskning, otur bara att vi glömt kameran hemma, haha!



Förresten, svaret på frågan är Carlos Zoéga!

Ha det bra! Kramar

2011-06-14 @ 00:24:26
Postat av: Elina

Zoegas grundare: Carlos Zoéga



Bästa bröllopsminnet är när min brudklänning fastnar i en golvbräda och det låter kraaaaaasch och ekar i hela kyrkan, gästernas anisktsuttryck och miner och den totala tystnaden var oslagbar. Klänningen höll och jag blev gift.

2011-06-14 @ 11:13:14
Postat av: Josse K

Oj, vad fin kaffemaskin, vore kanon i köket!

Zoegas grundare heter Carlos Zoega.



Förra sommaren var jag och min blivande man på 5 stycken bröllop, 5 st möhippor och 5 st svensexor - ja där gick den sommaren kan man tycka. I gengäld för all tid och presentletning så fick vi i alla fall inspiration till vårt eget bröllop som går av stapeln den 6 jan 2012, kanske inte så svårt att lista ut varför vi väljer vinterbröllop? Mvh Josse K

2011-06-14 @ 15:35:05
URL: http://www.jossesrum.blogspot.com
Postat av: Jon Sjöberg

[Grundaren heter Carlos Zoéga.]



Jag gifte mig med min älskade Jenny ute i en gammal granskog här i Tibro. Det kan tyckas lite underligt, men vi gjorde det för att vår fina hund Nalle, en gammal långhårig schäfer, skulle kunna få vara med. Vi kunde inte tänka oss ett bröllop utan honom.



Skogen där vi gifte oss är en av Nalles favoritplatser, och en av våra också. Han älskar att springa runt där och busa med grenar, pinnar, kottar, ja ALLT som man kan hitta - och bita på...



Det gjorde han även efter cermonin. Han hade ju legat still och varit jättesnäll så länge, så han tyckte att nu var det minsann dags att busa lite! Han satte därför igång med att fara runt bland stock och sten i en rasande fart.



Och Nalle lyckades stjäla showen genom att i sin framfart fastna med en avverkad mindre trädstam (!) fastklämd mellan bröstkorgen och selen som han hade på sig.



Han bara stod där med trädstammen mellan benen och såg jätteglad ut över att plötsligt vara i allas blickfång, flämtande med tungan snett ut ur munnen. Han hade inte skadat sig, och vi hade snart befriat honom från det lilla trädet.



Jag blir så glad varje gång som jag tänker på det, för han livade verkligen upp vårt bröllop och bidrog till att göra det ännu mer oförglömligt!

2011-06-14 @ 19:41:57
URL: http://jennyjon.bloggplatsen.se
Postat av: Kristina

Carlos Zoéga heter grundaren.



Mitt bästa minne är när jag den 26 februari i år sa "ja" till min make. Jag var höggravid och vi hade en liten bröllopsbudget, men dagen var den bästa i mitt liv. Så fylld av kärlek, framtidsto och skratt.

2011-06-14 @ 21:00:39
Postat av: Cecilia

Mitt svar är: Carlos Zoega!



Jag har varit på ett mysigt picnicbröllop, ett avslappnat 3-dagarsbröllop med DJ och klassiska kyrkbröllop med buffé eller 3-rättersmidadg efteråt. Men det bästa minnet är såklart från mitt och mannens egna!

Vi gifte oss den 1 augusti förra året och eftersom omtanke och generositet är viktigt för oss försökte vi verkligen ta hand om våra gäster genom att bland annat bjuda på:

- Stripteasedans. Till tonerna av Joe Cockers ”You can leave your hat on” drog min man av mig klänningens underkjol (här blev det lite komplikationer och han fick be serveringspersonalen om en kniv för att snitta upp knuten), den rosa ”sjalen” som var fäst med tryckknappar för att dölja axlarna i kyrkan och sist men inte minst...halva kjolen som var fäst med kardborreband. Så vips hade min långa bröllopsstass förvandlas till en söt kortkort klänning!

- Dansmedley. Vi började vår bröllopsdans med en lugn tryckare till en ballad...som helt plötsligt började hacka och så följde korta snuttar av 17 låtar som vi hade övat in roliga danssteg och lite showande till.



Nu håller jag tummarna för att kunna ge den läckra NESCAFÉ Dolce Gusto till min läckre italienska man på vår allra första bröllopsdag! Han är kaffeälskare ut i fingerspetsarna och det vore dessutom superroligt om vi kunde bjuda alla gäster på olika smaker på vår nästa stora fest i sommar. Nämligen dopet av vår dotter som bör komma till världen nu närsomhelst eftersom jag är i vecka 40..

2011-06-15 @ 18:29:56
Postat av: Lisa

CARLOS ZOEGA



När jag för några år sedan var tärna på min bästa väns bröllop inträffade det som jag tänkt innan absolut inte fick hända...

Jag och min man hade som uppgift att ta hand om brudparets två små tjejer, en 3 och en 5 åring medans föräldrarna tog kort innan vigseln.

Barnen skulle få i sig lite mat, näbbklänningarna skulle på och håren fixas. Blev lite stressigt men under kontroll tills jag själv skulle göra det sista innan kyrkan. Nämligen gå på toa och vad händer? Jo jag sätter mig ner och hör ett "raatsch" och känner hur klänningen öppnar sig i ryggen. Shit tänker jag, vad gör jag nu? För det är ju inte så att det hänger en extra tärnklänning i garderoben direkt...

Fick samlat tankarna och i sista stund fick jag tag på brudens mor som är sykunnig och vi fick användning av syskrinet jag packat ner i fall det skulle hända nåt med brudens klänning.

Min klänning blev ihopsydd och vi anlände till kyrkan där ett nervöst brudpar undrade var vi tagit vägen...

Allt därefter gick enligt planerna och all nervositet inför tal och spex var som bortblåst.



Varför är detta mitt bästa minne? Jo för när det man trott var det värsta som kunde hända hände och allt ändå löste sig ja vad ska man då oroa sig för?! :)



All lycka till bröllopet och glöm inte nål och tråd! Man vet aldrig när det kan behövas ;)



2011-06-15 @ 22:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: